Escàndol: El Berguedà, a la cua de les comarques en servei de transport públic .Germans Nadal (PSOE-PSC), dimissió
No és cap novetat, però la notícia estreta de la informació assenyalada des de Ràdio Berga, hauria de fer reaccionar als estaments públics. Algú s´imagina un Baix Llobregat, per exemple que hi hagués 9 municipis sense transport col.lectiu? Doncs això és el que pasa al Berguedà. Però hi ha més. Segons l´Associació per la Promoció del Transport Públic, afirmen aquesta informació sobre el Berguedà, la polítiques públiques que parlen molt d´aeroports, TGV i d´altres, no només no preveuen la recuperació del tren al Berguedà, com demana l´Associació Via Lliure, i som de les 9 úniques comarques que no té tren. A més, som la pitjor comarca per ràtio de servei d´autobusos, només superats pel Pallars Jussà, i no hi ha cap població amb bus urbà. Doncs, tot i tenir a l´entorn de 40.000 habitants, tenim un ràtio de 0,43 autocars diaris per habitant, i en canvi, el Baix Llobregat, el ràtio és 5,25.
O sigui, tot i tenir 760.000 habitants, la proporció és 12 vegades superior que la del Berguedà, que amb 31 municipis, i en un entorn rural, l´esforç i proporció hauria de ser, si de cas, inversa a l´actual, en l´inexistent criteri d´equilibri territorial, oi més quan tenim una població envellida i que un 40% no té carnet de conduir. Quan costaria tenir un servei cada hora per comunicar la comarca, 12 milions d´euros anuals, el que costa fer 250 metres de linia de metro a Barcelona, ínfim , amb el volum del pressupostos del transport a Catalunya.
Aquesta és la Catalunya real, la que Mas-Montilla condemna a comarques a no tenir servei col.lectiu, ni desenvolupament, li manca internet, i d´altres, territori i feus metropolitants, sobredimensionats serveis, que no tenen ni la vergonya d´estandaritzar al conjunt del país, siguin consellers de politica territorial del PSOE-PSC (germans Nadal) o els 23 anys anteriors de CIU, que perpetuen en aquest cas a Catalunya a dues velocitats, i la fractura social i territorial. Només la posada en marxa de proposta entre ajutaments de Puig-reig, Gironella i Berga, de posar linia de transport públic freqüent, que parteix d´iniciativa d´ERC, que no té suport de la Generalitat , de moment, fa una timid esforç per posar remei a aquesta injustícia. Ara bé, a l´hora d´obrir el desdoblament de la C-16, depresa i corrents, perquè els directors generals i consellers, i candidats com Piqué, arribin ràpid a Urús o a qualsevol indret de la CErdanya, però ni tan sols tenen el minim sentit comú d´obrir tram de Gironella a Berga, sense tenir els accesos com Cal Rosal acabats, que en fa esment en la publicació berguedana Pèsol Negre, en aquest número 29, que tracta també el discutible cas d´un projecte de camp de Golf al poc terreny hàbil de Gironella.
El govern bipartit(PSOE-IC) , tot solet, obrint un tram sense acabar, s´ha carregat la tradició del mercat del bolet a Cal Rosal, que haurà de traslladar-se a Berga. Vergonyós. Germans Nadal(PSOE-PSC) , dimissió.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]
<< Inici