Bloc de Moisès Rial. Hemeroteca de les entrades del bloc LLIBERTATS de l´any 2006.Si vols contactar: llibertats@gmail.com

divendres, 24 de novembre de 2006

La influència dels blocs pot substituir els mitjans de comunicació de masses convencionals

Vilaweb ens porta una informació que per molts era un pensament, però ara, ja hi ha dades objectives: la influència creixent en la societat dels blocs.

Manuel Cuyàs, ja apuntava "La generació bloc s´obre pas" , referenciat pel referent blocaire Saül Gordillo.

Algú comentava que en el cas de l´independentisme d´esquerres, per la manca de mitjans de comunicació, s´obria com espai de naturalitat a internet, i apart de llegir Vilaweb, segueix habitualment el racó català, espera amb fruicció les novetats del busot, consulta el pro-convergent polemista e-noticies, però , sobretot, consulta, mira i opina a través de blocs. I els diaris que no volen perdre influència, han de penjar les seves informacions a internet sense pagament previ, perquè els gratuïts també els mengen terreny. Potser, el diari més intel.ligent serà qui dediqui una plana a extreure i publicar opinions de blocaires d´internet. Qui serà el primer?
I és una realitat que l´estudi esmentat posteriorment ve a dir, que ara ja , cada cop menys es segueix els grans mitjans convencionals, estereotipats, amb marca politica concreta, i crec jo, amb poca independència política, precisament de la dependència econòmica a determinats grups econòmics.
Per això una determinada manera de pensar i veure el món i el nostre entorn proper, d´una forma desacomplexada, directa, amb capacitat d´opinar i contrastar, rebatre per la seva agilitat i transparència, a dia d´avui l´aporten els que podriem definir-nos la Generació bloc, amb minims coneixements tecnològics d´internet, amb les cada cop majors possibilitats d´incorporar enllaços, videos per referenciar, fan més complet els punts de vista, sense caure en el dogmatisme, en definitiva, un sector cada cop més ampli de la població veurà com el món blocaire com la democràcia participativa del futur ja present. I que pot actuar i interactuar amb d´altres, des de qualsevol punt del territori. Malgrat la fractura digital que a moltes comarques encara patim com al Berguedà, ja que hi ha molts pobles sense banda ampla, però que diuen que ara es resoldran.
També és la democratització de la informació del territori , quan determinades informacions, reivindicacions d´àrees allunyades de l´endogàmia mediàtica metropolitana surtin a la llum, el que en denominaria la democràcia participativa territorial.
La lliçó també és que ajuda individualment a treure de l´anonimat a molts lliurepensadors i que la seva vàlua anirà posant-se de relleu a mida de les seves visites al seu bloc es vagin incrementant i tinguin assiduïtat. I potser, en un futur, les xarxes de blocaires, esdevinguin com agents actius de transformació social i nacional, lobby de pressió per aproximar les necessitats reals de la gent de les classes populars a les decisions polítiques, i és que la classe política, cada cop més, ja ara, està pendent del que es diu, s´opina internet, i en especial als blocs.

Notícia extreta de vilaweb:

El 3% dels europeus tenen bloc i el 20% en llegeixen
Segons un estudi fet a Alemanya, Espanya, França, Itàlia i el Regne Unit

Un estudi de l'empresa internacional IPSOS, basat en una enquesta a cinc mil ciutadans alemanys, britànics, espanyols, francesos i italians, conclou que el 3% dels habitants d'aquests territoris tenen bloc i que el 20% n'han llegit algun; que els que llegeixen més blocs són els que tenen entre vint-i-cinc anys i trenta-quatre; i que un 21% dels lectors són de sexe masculí, i un 14%, de sexe femení.

La influència dels blocs entre els consumidors

Dels 5.000 enquestats, 2.214 són usuaris habituals d'internet i, d'aquests, un 40% ni tan sols sap què és un bloc. Tot i amb això, l'informe assegura que els blocs poden ajudar molta gent a decidir si compra un producte determinat o no, i que els internautes es fien força dels elogis i crítiques que publiquen. En concret, un 24% dels enquestats es fia dels blocs, ço que equival al quasi 30% de la gent que es fia dels articles de diari i al 31% de la que es fia de les webs especialitzades.

Però l'estudi va més enllà i diu que un 33% dels enquestats no comprarà un determinat producte per crítiques llegides a blocs, i que un 20% han canviat d'idea sobre un producte arran de les opinions dels blocaires. A partir d'aquesta dada, els investigadors d'IPSOS aventuren que 39 milions d'europeus poden haver deixat de comprar algun producte i que 26 milions han canviat d'opinió influïts pels blocs.

+ Presentació i gràfiques de l'estudi (pdf).
+ Weblog d'en Xavi Caballé: Estadística sobre la repercussió dels weblogs.
+ Més notícies, a VilaWeb Tecnologia i Ciència.

0 comentaris:

Publica un comentari

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Pàgina d'inici